středa 10. února 2016

Chit Chat│Studium v zahraničí

Čauko kočky!
V dnešním chit chatu bych se chtěla věnovat mým skvělým úvahám o studiu vysoké školy v zahraničí. Stále jsem na střední škole, konkrétně ve 3. ročníku a příští rok bych se měla rozhodnout kam dál.. jenže kam.. a co.. 
macaroons, white, and apple image
(Zdroj obrázku: we♥it)


Prosím holky řekněte, že jste na střední také ještě úplně nevěděli co chcete dělat a jakou vysokou vybrat.. Určitě vím co nechci - jakékoliv obory plné managementu, ekonomie, či matematiky. Můj obor na střední je komerční právo, které mě baví a strašně ráda bych tak zkusila se dostat na práva, otázkou je, zda to vůbec zvládnu. Poslední dobou si také pohrávám s myšlenkou studia v zahraničí. Angličtina je jeden z mých oblíbených předmětů a její zdokonalení v zahraničí by mi určitě prospělo a zkušenosti získané pobytem v cizí zemi určitě také. Ale nechat tu rodinu a vidět je jednou za uherský rok? 

Schválně mi do komentářů napište, co si o tom myslíte, kde studujete vy a podle čeho jste si vybrali právě tu vaši vysokou školu. 

Doufám, že se vám dnešní trochu jiný článek líbil. Příště už se vrhneme na nějakou recenzi. 

25 komentářů:

  1. Nevěděla jsem, co bych chtěla dělat ani po dostudování vysoké :-) Prostě jsem od střední dělala ekonomii, protože mě nic jiného nenapadlo. Zní to legračně, ale myslím, že nejsem jediná, kdo to tak měl. Na tvém místě bych šla na českou vysokou a pak vyjela na rok třeba přes Erasmus. Je to zábava

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom už jsem také uvažovala a nejspíš to tak nějak i udělám, ale uvidím :) Děkuji za tvůj komentář :)

      Vymazat
  2. Hlavne choď na školu, čo ťa bude baviť! Sama sa s myšlienkou študovať v zahraničí pohrávam už dlhšiu dobu - príde mi to ako skvelá celoživotná skúsenosť, taký pobyt v zahraničí ti toho môže neskutočne veľa dať :)

    Hello, my name is Ev

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si říkám pořád, hlavně chci dělat něco co mě bude bavit, jinak to pro mě nemá žádný smysl. Souhlasím, určitě je to skvělá zkušenost, no uvidím jak nakonec dopadnu :) Moc děkuji za tvůj komentář ♥

      Vymazat
  3. Já bych určitě jela do zahraničí, už jednou jsem to tak absolvovala a byla to skvělá zkušenost :)
    HAUTE BASICS urban decay giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V to, že je to úžasná zkušenost opravdu věřím, ale bohužel to z mé strany má i mínusy, které nevím, jestli chci podstoupit :/

      Vymazat
  4. Nejdůležitější je aby ses rozhodla sama podle sebe a nenechala si do toho "kecat". Jdi si za tím, co tě baví. A když tě láká studium v zahraničí, tak do toho klidně jdi. Zkusit se má vše. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě nejsem typ, co by se rozhodoval podle toho co ode mě očekávají ostatní, takže o to nemám obavy. Sama jsem zvědavá, jak se nakonec rozhodnu :)

      Vymazat
  5. tak já si napsala na papírky obory, co mě zajímají a pak jsem si náhodně jeden vylosovala. když jsem z něj byla zklamaná, zahodila jsem ho a když nadšená, věděla jsem, že se mu chci věnovat :)
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super nápad, to určitě vyzkouším. Děkuji za tip :)

      Vymazat
  6. ja mám strednú školu zdravotnícku, a na VŠ študujem pedagogiku! tiež som nevedela, a podla mňa je to absolútne normálne, že človek nevie čo ďalej, možno po roku (vysnívanej) výšky zistíš že ani toto nieje ten správny smer a nájdeš sa v niečom inom..avšak odporúčam vybrať si niečo čo ťa baví. Nie do čoho ťa "nútia" rodičia/ okolie/ kamošky. Ale zahraničie je určite skvelá skúsenosť!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za tvůj komentář :).. doufám, že se rozhodnu pro správnou vysokou hned napoprvé! :)

      Vymazat
  7. Buď naprosto v klidu, co bych chtěla studovat jsem nevěděla ještě celý čtvrťák a přihlášky vyplňovala na poslední chvíli :D Jediné, co jsem věděla bylo, že chci do Prahy, kam jsem si podala dvě přihlášky, sice na jednu školu, ale na různé fakulty.. Nepočítala jsem s tím, že bych udělala přijímačky na oba obory, tak jsem to spíš brala tak, že kam se nějakým zázrakem dostanu, tam půjdu, jenže jsem se dostala na oba obory a netušila, co dělat :D Ale nějak jsem vnitřně cítila, že mám jít na ten obor, kde momentálně studuju.. Jen jsem si (opět) vybrala tu těžší cestu, tak přemýšlím, co s tím :D
    Ale ty máš pořád dost času na rozmýšlení, jestli tě láká zahraničí a víš, že to je to, co chceš, jdi do toho! Určitě to bude zkušenost k nezaplacení a vrátit domů se můžeš vždycky :) ..a pokud tě láká právo, což asi zřejmě jo, když ho i teď studuješ, tak to zkus :)) Když se na přijímačky připravíš, zvládnout se dá všechno :) ..a nebo pojď na můj obor, práva tam budu mít víc než dost, management je jen jeden semestr, s matikou a ekonomií to je horší, ale bojujem s tím všichni :D

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No s tím zahraničím pořád ještě nevím, pokud bych narazila v ČR na obor, který by mě opravdu hodně zaujal, neměla bych o čem dál přemýšlet a zůstala tady, protože upřímně si nedokážu představit nevídat vůbec rodinu. Takže určitě zkusím právo a dál netuším. Každopádně existuje vůbec nějaký obor kde vůbec není matika? Přesně takový totiž potřebuju :D Nesnáším matiku a ekonomii jak by smet :D Můžu se zeptat co studuješ Domčo? :) A moc děkuji za tvůj komentář :)

      Vymazat
  8. Ahoj, já taky nevěděla co si vybrat :) a nakonec jsem zvolila sociální práci ve zdravotnictví. Studium mne moc bavilo :) Nejdůležitější je opravdu aby to byl obor, ke kterému máš blízko a bavil tě..... Mary Magdalene

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář a za radu :) Určitě se pokusím najít nějaký obor, který mě bude hlavně bavit. :)

      Vymazat
  9. Ja som druháčka na veľkom gympli a tiež neviem, čo konkrétne by som chcela študovať. Ale presne, ako hovoríš...viem čo neviem. Napríklad si neviem predstaviť maturovať s matematikou, alebo sa vybrať týmto smerom. Asi sa nakoniec rozhodnem pre medicínu, uvidíme :) Kika – Blog for smile

    OdpovědětVymazat
  10. Ak máš možnosť ísť študovať do zahraničia, tak určite odporúčam. Je to poriadna skúsenosť a zážitok na celý život :) Držím palce pri dobrom výbere ;)

    CRYSTAL PEOPLE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) doufám, že se rozhodnu co nejdříve a ne na poslední chvíli :)

      Vymazat
  11. ja by som odporúčala zahraničie - počujem nato len samé chvály a neboj rodine je a vžd y bude, ja tiež študujem pracujem inde ako doma a vidím ich tiež menej ale zvykla som si, taký je život, raz sa ich ,,vzdať,, budeš musieť... takže ja som za zahraničie ;)

    Dominika Makarová fashion blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě s tím, že se s rodinou nebudu vídat v budoucnu každý den počítám, ale minimálně jednou za měsíc si nedokážu představit, že bych je neviděla :/

      Vymazat
  12. Já jsem ve druháku na gymplu, na gympl jsem šla, protože jsem neměla představu, co bych chtěla dělat. I když jsem už v druháku, tak pořád nevím, co bych chtěla dělat. Hodně jsem přemýšlela o studiu v zahraničí, ale celkem mě odrazuje to, jak je to drahé. Možná by bylo dobré, dát si rok pauzu, odjet do zahraničí, třeba na Au-Pair a pak jít na vysokou. Jinak v prváku jsem taky přemýšlela, že bych zkusila práva, ale po tom, co jsem zjistila, že bych musela maturovat ze ZSV a z dějepisu, mě to přešlo :D

    Kosmetický wishlist 2016

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nad gymplem jsem v devítce taky uvažovala, ale odradilo mě to, že bych zase několik let studovala skoro stejné předměty a mnohdy uplně zbytečné jako na základce. Jinak máš pravdu, studium v zahraničí se dost prodraží, takže žádná sranda no.. :/ Snad z nás bude něco pořádného no! :D :)

      Vymazat
  13. Čau, jestli uvažuješ o studium na vysoké škole v zahraničí být tebou bych neváhala, a jela ty se neztratíš nikde si chytrá a fajn. Rodinu budeš nosit pořád u sebe (v srdci) ať půjdeš kamkoliv do světa na to pamatuj, a kamarády si najdeš všude a ty co máš tady na tebe počkají ;) pokud tě mají rádi a váží si tě ;) tak jako já na tebe budou myslet (tak i rodina) ať budeš kdekoliv a kdykoliv na světě. :) držím palce při rozhodování Eli. ;) :)

    OdpovědětVymazat

Blogger Template by DanyČuks